Πινακες αναπτυξης
Πίνακας ανάπτυξης κινητικών δεξιοτήτων
-> Δε στηρίζει το κεφάλι του
-> Είναι σε στάση νεογνού
-> Στηρίζει το κεφάλι του για δευτερόλεπτα
-> Κλωτσάει
-> Αρχίζει να ξαπλώνει στα πλάγια
-> Προσπαθεί να πάρει καθιστή θέση
-> Έχει αντανακλαστική αντίληψη των αντικειμένων
-> Κουνάει ολοένα και περισσότερο το κεφάλι του
-> Σηκώνει το κεφάλι του όταν είναι ανάσκελα
-> Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα αλλά δεν τα καταφέρνει
-> Σηκώνει και στηρίζει το κεφάλι του
-> Σηκώνεται στους αγκώνες
-> Γυρίζει στο πλάι
-> Αρχίζει να έχει αμφίπλευρο συντονισμό
-> Κάθεται με υποστήριξη
-> Πιάνει αντικείμενα με την παλάμη του
-> Πιάνει και με τα δύο χέρια μαζί
-> Αρχίζει να χρησιμοποιεί τον αντίχειρα και το δείκτη
-> Μπορεί να κάθεται χωρίς υποστήριξη για λίγο
-> Αναπηδά
-> Ξαπλώνει μπρούμυτα και ανάσκελα και προσπαθεί να γυρίσει από τη μια θέση στην άλλη
-> Μεταφέρει πράγματα από το ένα χέρι στο άλλο
-> Κάθεται χωρίς υποστήριξη
-> Ξεχωρίζει το δείκτη από τον αντίχειρα
-> Προσπαθεί να μπουσουλήσει
-> Στέκεται όρθιο με υποστήριξη
-> Αρχίζει να πιάνει αντικείμενα με τρία δάχτυλα
-> Αλλάζει θέσεις
-> Αρχίζει να μπουσουλάει
-> Στηρίζεται στα έπιπλα και σηκώνεται όρθιο
-> Στηρίζεται με το ένα ή και τα δύο χεράκια και προσπαθεί να περπατήσει
-> Δείχνει αντικείμενα χρησιμοποιώντας το δείκτη
-> Προσπαθεί να πιάσει αντικείμενα που βρίσκονται μέσα σε κουτιά
-> Κρατάει το μολύβι σαν να πρόκειται να γράψει
-> Χτυπάει παλαμάκια
-> Ανοίγει ένα βιβλίο
-> Περπατάει χωρίς υποστήριξη
-> Ανεβαίνει σκαλιά μπουσουλώντας
-> Κρατάει μια μικρή μπάλα και την πετάει
-> Βάζει το καπάκι στο μπουκάλι
-> Γυρνάει σελίδες από βιβλίο
-> Κάνει γραμμές με το μολύβι
-> Σκύβει για να πιάσει κάτι όταν πέσει
-> Αρχίζει να προτιμά το ένα του χέρι (δεξί/αριστερό)
-> Τρέχει αλλά πέφτει
-> Κάνει πηδηματάκια
-> Σκαρφαλώνει στην καρέκλα
-> Κάθεται μόνο του στο τραπέζι
-> Τρέχει χωρίς να πέφτει
-> Κλωτσάει την μπάλα
-> Ανεβαίνει σκαλιά χωρίς υποστήριξη
-> Κάνει μουτζούρες
-> Ανοίγει την πόρτα
-> Περνάει χάντρες σε κλωστή
-> Βάζει το κλειδί στη κλειδαριά
-> Ανεβοκατεβαίνει σκαλιά μόνο του
-> Στέκεται στο ένα πόδι
-> Στέκεται στις μύτες
-> Κάνει τούμπα
-> Αρχίζει να χρησιμοποιεί ψαλίδι
-> Αρχίζει να ξεβιδώνει (π.χ. καπάκι από μπουκάλι)
-> Παίζει με πλαστελίνη και φτιάχνει μπαλίτσες
-> Γράφει κάθετες, οριζόντιες και κυκλικές γραμμούλες
-> Κάνει ποδήλατο με τρεις ροδές
-> Κάνει κούνια μόνο του
-> Ζωγραφίζει κύκλο, τετράγωνο και σταυρό
-> Ζωγραφίζει άνθρωπο με 2 έως 3 μέλη
-> Κόβει το χαρτί στη μέση
-> Χτίζει πύργο με εννιά κυβάκια
-> Κάνει πάζλ με 3 έως 7 κομμάτια
-> Αποκτά πλευρίωση (αριστερό ή δεξί χέρι)
-> Ισορροπεί στο ένα πόδι
-> Ανεβοκατεβαίνει σκάλες εναλλάσσοντας τα ποδαράκια του
-> Χορεύει
-> Χοροπηδάει στο ένα πόδι
-> Πετάει την μπάλα σε κατεύθυνση
-> Κόβει και κολλάει χαρτιά ακολουθώντας γραμμές
-> Ξεκλειδώνει
-> Ζωγραφίζει άνθρωπο με 5 μέλη
-> Αντιγράφει γεωμετρικά σχήματα
-> Κάνει ποδήλατο χωρίς βοηθητικές
-> Κολυμπάει
-> Περπατά ανάποδα
-> Κάνει τούμπες
-> Κάνει σκοινάκι
-> Χτίζει πολύπλοκες κατασκευές
-> Κόβει γεωμετρικά σχήματα
-> Περνάει μικρές χάντρες σε κλωστή
-> Ζωγραφίζει σπίτι
Πηγές :
1) ΕΔΑΛΦΑ Στάδια Τυπικής Ανάπτυξης, Εταιρία ψυχικής υγεία παιδιού και εφήβου Αιτωλοακαρνανίας - ΕΨΥΠΕΑ
2) Ψυχοκινητική Αγωγή, Γ. Δράκος, Ν. Μπινιάς, εκδ. Πατάκη
Επιστημονικα Υπευθυνοι Ψυχολογοι:
Κατερινα Βασαλου - Βαρβαρα Κοκκα Τρεβεζα
ΑΛΙΜΟΣ (Καλαμάκι) ,
Καλαμακίου 85 κ Φιλήμωνος 1,
ΤΚ 17455,
Αθήνα - Αττική
© 2018 άΝιΜα
ΒΑΣΑΛΟΥ ΑΙΚ. & ΒΑΡ.ΚΟΚΚΑ ΤΡΕΒΕΖΑ ΙΚΕ