Δυσλεξια

Eκφράζεται ως μία έντονη δυσκολία του παιδιού στην ανάπτυξη κυρίως των δεξιοτήτων που αφορούν την ανάγνωση, την ορθογραφία αλλά και δυσκολίες στην προφορική και τη γραπτή έκφραση. Οι παραπάνω δυσκολίες συνήθως αποτυπώνονται με μία σχολική μαθησιακή επίδοση που δεν ανταποκρίνεται στο νοητικό επίπεδο του παιδιού.

      Συγκεκριμένα στη μαθησιακή εικόνα παιδιών με δυσλεξία
    1. Αντικαταστάσεις ανάμεσα σε γράμματα που μοιάζουν ακουστικά (π.χ. β-φ, δ-θ κ.λπ.) ή/και σε γράμματα που μοιάζουν οπτικά, δηλαδή στο σχήμα τους (κ-χ, σ-ρ κ.λπ.)
    2. Παραλείψεις, προσθήκες και αντιμεταθέσεις γραμμάτων ή/και συλλαβών στη γραφή (δυσκολία στη γραφο – φωνολογική ενημερότητα)
    3. Απουσία τονισμού / Μη συστηματικότητα στον τονισμό / Παρατονισμοί
    4. Μη ορθή τήρηση των αποστάσεων ανάμεσα στις λέξεις
    5. Μη τήρηση των κανόνων στίξης (Σωστή χρήση κεφαλαίου)
    6. Λάθη στη καταληκτική ορθογραφία των λέξεων. Τα παιδιά παρότι φαίνεται να γνωρίζουν επαρκώς τους κανόνες της γραμματικής, δυσκολεύονται να τους εφαρμόσουν στην πράξη, δηλαδή στην ελεύθερη γραφή.
    7. Λάθη στη θεματική ορθογραφία των λέξεων που αναμένεται να γνωρίζουν ανάλογα με την ηλικία τους
    8. Αργός ή / και συλλαβικός ρυθμός στην ανάγνωση
    9. Δυσκολία στην κατανόηση και στην αναδιήγηση ενός κειμένου
    10. Δυσκολίες στην οργάνωση και τη δομή του προφορικού λόγου (λακωνικός λόγος, φτωχό λεξιλόγιο)
    11. Δυσκολία στη γραπτή έκφραση (μη άρτια δομή πρότασης, ασαφής λόγος, ασύνδετος λόγος, απουσία στίξης και συνδετικών λέξεων, φτωχό λεξιλόγιο)
    12. Δυσκολία στην εκμάθηση όρων και ονομάτων.
    13. Δυσκολία στην εκμάθηση των δευτερευόντων μαθημάτων (π.χ. ιστορία, θρησκευτικά κ.λπ.)
    14. Δυσκολία στην εκμάθηση και τη διάκριση των μαθηματικών συμβόλων
    15. Χρήση δακτύλων για την επίλυση μαθηματικών πράξεων παρόλο που μπορεί να φοιτούν σε μια μεγάλη τάξη του δημοτικού
    16. Δυσκολία στην εκμάθηση των τεσσάρων βασικών πράξεων
    17. Δυσκολία στην εκμάθηση της προπαίδειας
    18. Δυσκολία στην επίλυση απλών και σύνθετων προβλημάτων

 

Επιπλέον:

    1. Δυσκολία στην εκμάθηση χωρικών εννοιών
    2. Δυσκολία στην εκμάθηση χρονικών εννοιών (πριν/τώρα/μετά, χθες/σήμερα/αύριο, ημέρες εβδομάδας, μήνες, εποχές)
    3. Δυσκολία στη διάκριση του δεξιά - αριστερά
    4. Δυσκολία στην εκμάθηση της ώρας

Στη συμπεριφορά των παιδιών με δυσλεξία παρατηρούνται τα εξής:
  1. Δυσκολία στη συγκέντρωση, διάσπαση προσοχής ή / και υπερκινητικότητα
  2. Παρορμητικές συμπεριφορές
  3. Δυσκολίες στη βραχύχρονη και στη μακρόχρονη μνήμη
  4. Αίσθηση χαμηλής αυτοεκτίμησης
  5. Νιώθουν εύκολα απογοήτευση και ντροπή στο σχολείο και αντιλαμβάνονται τις αδυναμίες τους
  6. Χάνουν ή ξεχνούν συχνά τα πράγματά τους
  7. Είναι ακατάστατα
  8. Δυσκολίες στην οργάνωση του χώρου και του χρόνου τους
Ειδικό παιδαγωγικό ενδιαφέρον;
;

Σας ενδιαφέρει η υπηρεσία;

Καλέστε 210 9843210

 

210 9843210

Επιστημονικα Υπευθυνοι Ψυχολογοι:
Κατερινα Βασαλου - Βαρβαρα Κοκκα Τρεβεζα

ΑΛΙΜΟΣ (Καλαμάκι) ,
Καλαμακίου 85 κ Φιλήμωνος 1,
ΤΚ 17455,
Αθήνα - Αττική 
© 2018 άΝιΜα

ΒΑΣΑΛΟΥ ΑΙΚ. & ΒΑΡ.ΚΟΚΚΑ ΤΡΕΒΕΖΑ ΙΚΕ

6992 100 101

info@anima-therapy.gr