Αφορά δυσκολίες που εμφανίζει το παιδί στις προμαθηματικές έννοιες και στην αριθμητική. Το παιδί λοιπόν, παρόλο που μπορεί να έχει καλή μαθηματική σκέψη δυσκολεύεται στα μαθηματικά.
- Δυσκολία στην εκμάθηση και τη διάκριση των μαθηματικών συμβόλων
- Δυσκολίες στην αρίθμηση (π.χ. ανεβαίνω – κατεβαίνω ανά δύο, διάκριση δεκάδων - μονάδων)
- Χρήση δακτύλων για την επίλυση μαθηματικών πράξεων παρόλο που μπορεί να φοιτούν σε μια μεγάλη τάξη του δημοτικού
- Δυσκολία στην εκμάθηση των τεσσάρων βασικών πράξεων
- Δυσκολία στην εκμάθηση της προπαίδειας
- Δυσκολία στην επίλυση απλών και σύνθετων προβλημάτων