Πινακες αναπτυξης

Πίνακας ανάπτυξης δεξιοτήτων καθημερινής ζωής

 

0-2 μηνών

-> Θηλάζει

2 - 3 μηνών

-> Αναγνωρίζει το μπιμπερό
-> Συνδέει το φαγητό με συγκεκριμένους ήχους
-> Ανταποκρίνεται στο κάλεσμα αυτού που το φροντίζει προσπαθώντας να σηκώσει τα χέρια του

3-4 μηνών

-> Διαχωρίζει τα χείλη από τη γλώσσα (ανεξάρτητες κινήσεις)
-> Σουφρώνει τα χείλη
-> Ελέγχει εκούσια το στόμα

4 - 5 μηνών

-> Εμφανίζει μικρού εύρους κινήσεις της γλώσσας
-> Αναστρέφει τη γλώσσα μετά την απομάκρυνση του κουταλιού, απωθώντας το φαγητό με τη θέλησή του

5 - 6 μηνών

-> Σπρώχνει το φαγητό προς τα έξω με τη γλώσσα του
-> Βγάζει δοντάκια

6 - 7 μηνών

-> Κλείνει τα χείλη όταν έχει χορτάσει
-> Τρώει αλεσμένες τροφές

7 - 8 μηνών

->  Κάνει συγχρονισμένες κινήσεις γλώσσας, χειλιών και σαγονιού

8 - 9 μηνών

-> Πιάνει με τα χεράκια του το μπιμπερό/ποτήρι όταν πίνει
-> Δαγκώνει το ποτήρι

9 - 10 μηνών

-> Τρώει στέρεα τροφή, π.χ. μπισκότα
-> Συγχρονίζει τις κινήσεις του στόματος και του προσώπου

10 - 11 μηνών

-> Προσπαθεί να πιάσει το κουτάλι για να φάει μόνο του
-> Σταματά το θηλασμό

11 - 12 μηνών

-> Χρησιμοποιεί τα χείλια του για να πάρει το φαγητό από το κουτάλι
-> Βοηθάει στο ντύσιμο κουνώντας τα χέρια και τα πόδια του

1 - 1,5 έτους

-> Αρχίζει να χρησιμοποιεί καλύτερα το κουτάλι
-> Μιμείται καθημερινές λειτουργίες
-> Βγάζει τις κάλτσες και τα παπούτσια του
-> Γίνονται οι πρώτες προσπάθειες ελέγχου των σφικτήρων με τη χρήση γιο-γιο

1,5 - 2 ετών

-> Αρχίζει να μαζεύει τα παιχνίδια του
-> Τρώει φαγητά που μπορούν να μασηθούν
-> Βοηθά αρκετά στο ντύσιμο-γδύσιμο
-> Ελέγχει την κύστη του κατά τη διάρκεια της μέρας
-> Ενθουσιάζεται όταν χρησιμοποιεί γιο-γιο

2 - 3 ετών

-> Αρχίζει να ντύνεται κα να γδύνεται μόνο του
-> Τρώει το ίδιο φαγητό με την οικογένεια στο τραπέζι
-> Αποκτά έλεγχο του εντέρου κατά τη διάρκεια της μέρας
-> Προσπαθεί να πλύνει μόνο του τα χέρια και το πρόσωπό του
-> Μαζεύει τα παιχνίδια του μετά από υπόδειξη
-> Φυσάει τη μύτη του όταν του το θυμίζουν

3 - 5 ετών

-> Τρώει μόνο του χρησιμοποιώντας το πιρούνι
-> Ζητάει να πάει στην τουαλέτα
-> Χρησιμοποιεί την τουαλέτα χωρίς βοήθεια
-> Βάζει τα παπούτσια του
-> Ξεκουμπώνει κουμπιά και φερμουάρ και λύνει τα κορδόνια του
-> Πλένει και σκουπίζει τα χέρια του και το πρόσωπό του

5 - 6 ετών

-> Ντύνεται και γδύνεται
-> Δένει τα κορδόνια του
-> Βουρτσίζει τα δόντια του
-> Έχει πλήρη έλεγχο των σφικτήρων
-> Προσπαθεί να κάνει μπάνιο μόνο του

Πηγές :

1) ΕΔΑΛΦΑ Στάδια Τυπικής Ανάπτυξης, Εταιρία ψυχικής υγεία παιδιού και εφήβου Αιτωλοακαρνανίας - ΕΨΥΠΕΑ

2) Ψυχοκινητική Αγωγή, Γ. Δράκος, Ν. Μπινιάς, εκδ. Πατάκη

Πίνακες ανάπτυξης;
;

210 9843210

Επιστημονικα Υπευθυνοι Ψυχολογοι:
Κατερινα Βασαλου - Βαρβαρα Κοκκα Τρεβεζα

ΑΛΙΜΟΣ (Καλαμάκι) ,
Καλαμακίου 85 κ Φιλήμωνος 1,
ΤΚ 17455,
Αθήνα - Αττική 
© 2018 άΝιΜα

ΒΑΣΑΛΟΥ ΑΙΚ. & ΒΑΡ.ΚΟΚΚΑ ΤΡΕΒΕΖΑ ΙΚΕ

6992 100 101

info@anima-therapy.gr