Πινακες αναπτυξης
Πίνακας ανάπτυξης δεξιοτήτων καθημερινής ζωής
-> Θηλάζει
-> Αναγνωρίζει το μπιμπερό
-> Συνδέει το φαγητό με συγκεκριμένους ήχους
-> Ανταποκρίνεται στο κάλεσμα αυτού που το φροντίζει προσπαθώντας να σηκώσει τα χέρια του
-> Διαχωρίζει τα χείλη από τη γλώσσα (ανεξάρτητες κινήσεις)
-> Σουφρώνει τα χείλη
-> Ελέγχει εκούσια το στόμα
-> Εμφανίζει μικρού εύρους κινήσεις της γλώσσας
-> Αναστρέφει τη γλώσσα μετά την απομάκρυνση του κουταλιού, απωθώντας το φαγητό με τη θέλησή του
-> Σπρώχνει το φαγητό προς τα έξω με τη γλώσσα του
-> Βγάζει δοντάκια
-> Κλείνει τα χείλη όταν έχει χορτάσει
-> Τρώει αλεσμένες τροφές
-> Κάνει συγχρονισμένες κινήσεις γλώσσας, χειλιών και σαγονιού
-> Πιάνει με τα χεράκια του το μπιμπερό/ποτήρι όταν πίνει
-> Δαγκώνει το ποτήρι
-> Τρώει στέρεα τροφή, π.χ. μπισκότα
-> Συγχρονίζει τις κινήσεις του στόματος και του προσώπου
-> Προσπαθεί να πιάσει το κουτάλι για να φάει μόνο του
-> Σταματά το θηλασμό
-> Χρησιμοποιεί τα χείλια του για να πάρει το φαγητό από το κουτάλι
-> Βοηθάει στο ντύσιμο κουνώντας τα χέρια και τα πόδια του
-> Αρχίζει να χρησιμοποιεί καλύτερα το κουτάλι
-> Μιμείται καθημερινές λειτουργίες
-> Βγάζει τις κάλτσες και τα παπούτσια του
-> Γίνονται οι πρώτες προσπάθειες ελέγχου των σφικτήρων με τη χρήση γιο-γιο
-> Αρχίζει να μαζεύει τα παιχνίδια του
-> Τρώει φαγητά που μπορούν να μασηθούν
-> Βοηθά αρκετά στο ντύσιμο-γδύσιμο
-> Ελέγχει την κύστη του κατά τη διάρκεια της μέρας
-> Ενθουσιάζεται όταν χρησιμοποιεί γιο-γιο
-> Αρχίζει να ντύνεται κα να γδύνεται μόνο του
-> Τρώει το ίδιο φαγητό με την οικογένεια στο τραπέζι
-> Αποκτά έλεγχο του εντέρου κατά τη διάρκεια της μέρας
-> Προσπαθεί να πλύνει μόνο του τα χέρια και το πρόσωπό του
-> Μαζεύει τα παιχνίδια του μετά από υπόδειξη
-> Φυσάει τη μύτη του όταν του το θυμίζουν
-> Τρώει μόνο του χρησιμοποιώντας το πιρούνι
-> Ζητάει να πάει στην τουαλέτα
-> Χρησιμοποιεί την τουαλέτα χωρίς βοήθεια
-> Βάζει τα παπούτσια του
-> Ξεκουμπώνει κουμπιά και φερμουάρ και λύνει τα κορδόνια του
-> Πλένει και σκουπίζει τα χέρια του και το πρόσωπό του
-> Ντύνεται και γδύνεται
-> Δένει τα κορδόνια του
-> Βουρτσίζει τα δόντια του
-> Έχει πλήρη έλεγχο των σφικτήρων
-> Προσπαθεί να κάνει μπάνιο μόνο του
Πηγές :
1) ΕΔΑΛΦΑ Στάδια Τυπικής Ανάπτυξης, Εταιρία ψυχικής υγεία παιδιού και εφήβου Αιτωλοακαρνανίας - ΕΨΥΠΕΑ
2) Ψυχοκινητική Αγωγή, Γ. Δράκος, Ν. Μπινιάς, εκδ. Πατάκη
Επιστημονικα Υπευθυνοι Ψυχολογοι:
Κατερινα Βασαλου - Βαρβαρα Κοκκα Τρεβεζα
ΑΛΙΜΟΣ (Καλαμάκι) ,
Καλαμακίου 85 κ Φιλήμωνος 1,
ΤΚ 17455,
Αθήνα - Αττική
© 2018 άΝιΜα
ΒΑΣΑΛΟΥ ΑΙΚ. & ΒΑΡ.ΚΟΚΚΑ ΤΡΕΒΕΖΑ ΙΚΕ